粵講粵叻——多數廣東人識講唔識寫的四個粵語字:醟、靃、㤿憸*

廣府人形容飲酒飲多咗,個頭暈坨坨嘅時候,通常會講“飲到wing wing地”,“wing”嘅粵語本字為“醟”。 “醟”,為命切,音詠。喺《說文》中解作“䣱也”,《徐曰》酒失也。 《玉篇》酗也。 “醟”字喺古時候系形容人酒後亂性嘅樣。到咗現代就係形容人飲大咗,腳步唔穩嘅狀態。 “醟”字嘅常用詞仲有:醟虐(荒淫暴虐)、醟肆(貪色放縱)。

喺飲酒飲多咗嘅時候,除咗“醟醟地”之外,個頭仲會痛,痛到“靃靃聲”。 “靃”,《唐韻》呼郭切,喺《說文》中解釋為“飛聲也。雨而雙飛者,其聲靃然。”即鳥兒喺雨中飛翔嘅時候對翼產生嘅怕打聲。直升機飛行嘅時候所產生嘅機翼轉動聲亦可以叫“靃靃聲”。

形容一個人好“挑剔”,地道嘅廣府話系“呢個人好淹尖”。 “淹尖”嘅正確寫法系“㤿憸”。 “㤿憸”喺《集韻》中嘅解釋系“多意氣貌”,即意見多多,話語多多。而當一個人“㤿憸”到極點,廣府話嘅表達就係“呢個人㤿憸夾聲悶”。