粵講粵叻——身為廣東人 呢六個咁趣怪嘅粵語俗語你點可以唔知

黃綠醫生

“黃綠醫生”正字應為“黃六醫生”,形容詐騙、不學無術。據1930年孔仲南所著作嘅《廣東俗語考·卷九·析性質》:“黃六,虛偽無實謂之黃六。有黃六先生、黃黃六六之說。相傳黃巢兄弟六人,巢居第六而詐,故曰騙詐為黃六”。 “黃六醫生”一詞現時喺廣府地區仍在使用。

扭盡六壬

“扭盡六壬”指絞盡腦汁,想盡辦法。 “六壬”又稱為“六壬神課”,系用陰陽五行占卜吉凶嘅一種古老術數門類。古時候六壬家皆有六壬盤喺身,盤上刻有周天三百六十度,二十八宿等,為之天盤,可轉動,而地盤則不動。為咗方便觀測天星天政運行,測天象變異之用。每宮均有其特性、象意,取其像以代表人間事物。佢哋用手去扭動六壬盤以計算、預測未來將會發生或遇見嘅人、事、物,作催吉避凶之用,呢個動作就係“扭六壬”。

例句:呢鑊嘢好麻煩,我諗嚟諗去扭盡六壬都搞唔掂。

濕滯

“濕滯”原指一種病症,後指麻煩。呢個詞源於中醫學,由於廣東氣候潮濕悶熱,經常會造成體濕過剩,而體濕過剩則喜重口油膩食物,容易引起消化不良。 “濕滯”發病有四肢困乏、排便不暢、不思飲食等情況,雖然唔係乜嘢致命大病,但係頗為使人困擾。後嚟廣府人將其引申意指遇到嘅麻煩事或唔容易解決嘅事情為“濕滯”或“濕滯嘢”。

坐花廳

坐花廳指坐牢(坐監)。呢個詞源於客家話,據《客方言》:“治事處曰花廳,花廳者,分庭之轉語——古代治官處謂之聽事……廳為俗字,庭為本字” 。清代衙門,大堂審訊大案件,二內進第二重叫“二堂”,專審人多之訴訟案,二堂兩邊分東、西分庭,是謂之花廳。花廳內設有簽押房,犯人一旦罪成就要被關押,即時收監,其後引申到“坐花廳”等於收監坐牢之意。

第日

“第日”正字應為“遞日”,有“改天”、“以後”嘅意思。據《廣東俗語考》:“遞日者改日也。”同理,遞年即下一年。日常中用嘅“第”字,並無接續之意,故為錯用。該詞重有“以後”之意,亦可用作“遞時”。

例句:今晚要加班,唔得閒同你睇電影,我哋遞日再約。

唔理三七二十一

“唔理三七二十一”指不顧後果做某事。點解唔係“唔理三八二十四”或者“唔理四七二十八”呢?因為,民間常言道“十八層地獄”,但係傳說地獄原來有二十一層,此說法出於《管子·地員》:“三七二十一尺而至於泉。”泉為黃泉,代表最下層地獄。故“三七二十一”引申為最底下、最惡劣嘅環境,即使淪落到最差嘅環境也在所不計。

例句:阿強份人好魯莽嘅,好多嘢都係唔理三七二十一,做咗再算。